Jei galvojate apie savo elektroninės parduotuvės įkūrimą, galbūt svarstote, kaip gausite prieigą prie prekių ir kur jas laikysite.
Pagal tradicinį verslo modelį mažmenininkai yra atsakingi už užsakymų vykdymo procesą nuo pradžios iki pabaigos. Tai dažnai reiškia, kad reikia nuomotis sandėliavimo patalpas produktams, tvarkyti tiekimo grandinę ir atsargų valdymą bei valdyti siuntimo išlaidas.
Tačiau yra alternatyvus verslo modelis, skirtas klientų užsakymams, pateiktiems per internetinę parduotuvę, vykdant: dropshipping’ą.
“Dropshipping” – tai užsakymų vykdymo būdas, kai įmonė nelaiko parduodamų produktų sandėlyje. Vietoj to pardavėjas prireikus perka atsargas iš trečiosios šalies, paprastai didmenininko arba gamintojo, kad įvykdytų užsakymus.
Didžiausias dropshippingo ir standartinio mažmeninės prekybos modelio skirtumas yra tas, kad parduodantis prekiautojas neturi atsargų ir neturi savo atsargų – jis veikia kaip tarpininkas.
Dropshipping procesas iš esmės yra į klientą orientuotos parduotuvės ir tiekėjo santykiai.
Egzistuoja du įprasti dropshippingo verslo modelio taikymo būdai. Pirmasis – savarankiškai ieškoti vieno ar daugiau didmeninės prekybos tiekėjų, bet kurioje pasaulio vietoje. Tiekėjų rasti čia: tiekejaiprekiu.lt
Dropshipping privalumai
- Reikia mažiau pradinio kapitalo – Bene didžiausias dropshippingo privalumas yra tas, kad elektroninę parduotuvę galima atidaryti neinvestuojant tūkstančių eurų į atsargas. Tradiciškai mažmenininkas, turi susieti didžiulį kapitalą atsargoms įsigyti. Taikant dropshippingo modelį, jums nereikia pirkti produkto, nebent jau esate atlikę pardavimą ir už jį sumokėjęs klientas. Be didelių išankstinių investicijų į atsargas galima pradėti vykdyti dropshippingą ir tapti sėkmingu turint labai mažai pinigų.
- Lengva pradėti – Vykdyti elektroninės prekybos verslą daug lengviau, kai nereikia turėti reikalų su fiziniais produktais. Naudojant dropshippingą, jums nereikia rūpintis:
- Užsakymų pakavimas ir siuntimas
- Atsargų stebėjimas
- Grąžinimų tvarkymas
- Mažos pridėtinės išlaidos – Kadangi jums nereikia rūpintis atsargų pirkimu ar prekių realizavimo valdymu, jūsų pridėtinės išlaidos yra gana mažos. Iš tikrųjų daugelis sėkmingų dropshippingo parduotuvių veikia kaip namų verslas, kuriam valdyti reikia tik nešiojamojo kompiuterio ir kelių nuolatinių išlaidų. Jums augant, šios išlaidos greičiausiai didės, tačiau vis tiek bus mažos, palyginti su tradicinių ir parduotuvių išlaidomis.
- Lanksti vieta – Naudojant dropshippingą, sėkmingą verslą galima vykdyti beveik iš bet kur, kur yra interneto ryšys.
- Platus parduodamų produktų pasirinkimas – Kadangi jums nereikia iš anksto pirkti parduodamų prekių, potencialiems klientams galite pasiūlyti daugybę madingų produktų. Be to, galite kaitalioti ar keisti dropshippingo produktų sąrašą, nesirūpindami dėl neparduotų atsargų. Jei tiekėjai turi prekės atsargų, galite be jokių papildomų išlaidų įtraukti ją į parduodamų prekių sąrašą savo internetinėje parduotuvėje.
- Lengviau išbandyti – Dropshippingas yra naudingas vykdymo modelis tiek pradedant naują parduotuvę, tiek verslo savininkams, norintiems išbandyti klientų apetitą papildomoms produktų kategorijoms, pavyzdžiui, priedams ar visiškai naujoms produktų linijoms. Pagrindinis dropshippingo privalumas vėlgi yra galimybė išvardyti ir potencialiai parduoti produktus prieš įsipareigojant pirkti didelį kiekį atsargų.
- Lengviau didinti mastą – Tradiciniame mažmeninės prekybos versle, jei gaunate tris kartus daugiau užsakymų, paprastai reikia atlikti tris kartus daugiau darbo. Pasitelkus dropshippingo tiekėjus, didžiąją dalį papildomų užsakymų apdorojimo darbo atliks tiekėjai, todėl galėsite plėstis mažiau augdami ir mažiau dirbdami su papildomais užsakymais.
Pardavimų augimas visada pareikalaus papildomo darbo, ypač susijusio su klientų aptarnavimu, tačiau įmonės, kurios naudoja dropshippingą, palyginti su tradicinėmis elektroninės prekybos įmonėmis, ypač gerai plečiasi.